Tuesday, June 9

tinggi rendah

ada sorang Che'gu
(member aku nama Ciki yang selalu guna
dan mempopularkan ganti nama tersebut)
orang Melaka, time tu belum kawin lagi
ajar subjek Geografi a.k.a. Ilmu Alam
namanya Cikgu Awaludin

masa zaman Cikgu Awaludin
jadi warden asrama blok D
dia pakai motor Honda Raider
colour Putih belang Biru

powerrr motor ni
zaman tu la.. hehehe
sama power dengan Honda RXS dan RXZ..
vromm vrommmmmm...

yang aku 'suka' tengok..
kejadian yang selalunya berlaku hari Jumaat..
sambil-sambil tunggu loceng bunyi
untuk semua orang turun
berbaris nak ke masjid
untuk sembahyang Jumaat..

apa bende nya ?

gini ceritanya..
kalau korang perasan....
Cikgu Awaluk ni (nama glamer lagi)
'ketinggian' dia agak kurang..
tapinya.. motor Honda tu tinggi

jadinya..
dia selalu 'stand' kan motor dia tu
stand tegak.. bukan stand sendeng/senget..

yang lawaknya..
bila dia nak turunkan stand motor tu..
kekeke...

dia akan naik dulu motor tu
hidupkan enjin motor tu
then.. bila enjin dah idup
masuk gear 1..
bergerak la motor tu depan
stand tu pun jatuh..

hehehe..

(agaknya... kalau yang pernah pakai motor
atau pernah perasan/layan keadaan ni je
yang akan paham lawaknya.. kekeke)

satu lagi..
trademark dia..
adalah bila dia tengah mengajar...
tengah-tengah bercakap tu..
dia suka berdengus.. "hmmhhgghh"
(susah aku nak eja..)
tapi kalau kalau perasan.. korang tau la..

se lagi..
tengah mengajar..
perkataan yang dia selalu sebut..
is.. 'pendek kata...'

nak tersembur aku tahan gelak..
setiap kali dia sebut tu...

hehe..

apapun..
thank you pada Cikgu Awaluddin
sebabkan dia, aku suka nengok peta
;)

No comments: